2013. február 25., hétfő

Kenyér



Kenyér


Hozzávalók:

1 kg átszitált liszt
25 dkg áttört, főtt burgonya
1 evőkanál só
kb. 4 dl langyos víz

A kovászhoz:

2,5 dkg élesztő
liszt
víz

Elkészítés:


Az élesztővel, vízzel és liszttel galuskasűrűségű kovászt készítek. Meleg helyen min. 6-7 órát kelesztem.

A lisztet átszitálom, hozzáadom a kész kovászt, az áttört burgonyát. A sót feloldom a langyos vízben. Annyi sós vizet adok hozzá, hogy közepesen kemény tésztát kapjak. Kisebb adagokban szoktam hozzáönteni. Jól kidolgozom.

Meleg helyen jó egy órát kelesztem.

Lisztezett deszkán két veknit formázok belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, a tetejét két helyen bevágom. Még félórát pihentetem.

A sütőt 200 fokra melegítem.
A kenyereket megkenem vízzel, és a forró sütőbe rakom.

15-20 perc múlva megnézem, ha már pirosodik, tűpróbát végzek. Ha nem ragad már a tészta, ismét megkennem vízzel, és még öt percre visszateszem a sütőbe.

Két, 800-900 grammos kenyér süthető ennyi hozzávalóval.

A recept Magyarország legidősebb főzőasszonyának, Ábrahám Gézánénak, a könyvéből való. Szeptemberben készítettem el először. Mindenkinek nagyon ízlett, így azóta nem veszek kenyeret. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése